Developersland

Teknoloji ve Yazılım Blogu

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır
Oyun Geliştirme

Javada Oyun Programlaması. Part 1 (Threadler-3)

Event Modelithetruth

Eğer uygulamamızda thread kullamıyorsak bu uygulamamızın thread’siz çalıştığı anlamına gelmez, bütün grafiksel uygulamalarımız en az 2 thread kullanmakta: Main thread ve AWT event dispatch threadleri. Bunlardan ilki main() dahilindeki kodları çalıştırır, diğeriyse kullanıcının tıklama, sürükleme vs. gibi AWT eventlerini karşılayacak kodları çalıştıracaktır. Bu yüzden grafiksel uygulamalarda daha başarılı olmamız için thread mantığından haberimiz olmalı.



 

Javada Oyun Programlaması. Part 1 (Threadler-2)

Threadlerde kullanılması gerekecek bazı önemli özellikler

Örneğin, oyunumuzu kapatmadan önce bütün oyuncuların oyundan çıkmasından emin olmamız lazım, bu durumda  join()  methodunu kullanabiliriz. 

myThread.join();

Bu durumda çalıştırmış olduğumuz thread’e “bu thread işlemi bittikten sonra dön” demiş oluyoruz.

Bazı durumlarda thread’imizin bir süre “uyumasını” isteyebiliriz.

Thread.sleep(1000);

Bu kod sistemde şuan çalışmakta olan thread’in 1 saniye (1000 millisaniye) uyumasına neden olacaktır.

 

Javada Oyun Programlaması. Part 1 (Threadler-1)

javaİlk dersimizde Java’da oyun programlamanın genel kavramlarından ve oyunlarda çok kullanacağımız Java Threadlerinden bahsedeceğim. Neden Java? Aslında doğru, bir çok başka dillerin oyun programlama alanında Java’dan daha çok avantajı vardır (C++ ve onun için hazırlanmış olan OpenGL gibi onlarla kütüphane). Ama Java’nın yavaş çalıştığı iddiaları da artık eskimiş, Java 1.4’ten sonra Java ortamında bayağı bir değişiklikler artık Java’nın oyun geleceğinin olduğuna da bir kanıttır. Ve artık kısa bir araştırmayla Java için de yapılmış olan oyun framework’larını kolaylıkla bulabiliyoruz. İleriki derslerimizde Java’da oyun programlama’da kullanacağımız, oyuna katabileceğimiz 2D ve 3D grafik ve animasyonlara da değineceğim.